Riječ je o prvom takvom kolegiju u Hrvatskoj koji kroz metodu društveno korisnog učenja omogućuje studentima upoznavanje s temama ljudskih prava, LGBTIQ tematike, rodne ravnopravnosti, rodno uvjetovanog nasilja kroz njihovu primjenu u organizacijama civilnog društva i direktan rad u lokalnoj zajednici
Na Odsjeku za kulturalne studije Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci ove akademske godine kreće novi kolegij »Rod, seksualnost, identiteti – od opresije do ravnopravnosti«, temeljen na metodi društveno korisnog učenja. Riječ je o prvom takvom kolegiju u Hrvatskoj koji kroz metodu društveno korisnog učenja omogućuje studentima upoznavanje s temama ljudskih prava, LGBTIQ tematike, rodne ravnopravnosti, rodno uvjetovanog nasilja, feminističke i rodne teorije te teorije seksualnosti kroz njihovu primjenu u organizacijama civilnog društva i direktan rad u lokalnoj zajednici. Kolegij će pratiti i prvi hrvatski visokoškolsi udžbenik iz područja roda koji je u tisku, a kao dio C modula, kolegij mogu upisati svi zainteresirani studenti Sveučilišta u Rijeci, a ne samo studenti Filozofskog fakulteta. Kolegij je namijenjen studentima diplomskih studija, prve i druge godine, te studentima četvrte i pete godine integriranih studija, a prvo predavanje bit će održano već 15. listopada.
Kolegij je usmjeren na stjecanje teorijskog znanja o današnjim društvenim fenomenima i aktualnostima vezanim uz rodnu ravnopravnost i ljudska prava, te na primjenu toga znanja kroz rad u organizacijama civilnog društva, a nastao je u sklopu projekta Humano obrazovanje – odgovorno društvo, koji provodi Lezbijska organizacija Rijeka »LORI« u partnerstvu s Udrugom za ljudska prava i građansku participaciju PaRiter, SOS Rijeka – centar za nenasilje i ljudska prava te Centrom za ženske studije pri Filozofskom fakultetu u Rijeci. Projekt financira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, a prema riječima Brigite Miloš iz Centra za ženske studije prvu generaciju činit će 9 studenata.
– Krećemo sa skromnim brojem studenata jer je tako predviđeno projektnom dokumentacijom, a također i jer se radi o specifičnoj metodi poučavanja koja uz redovnu satnicu podrazumijeva svakotjedne sastanke, a utovalorizaciju i grupnu valorizaciju studenata. Kolegij je zamišljen tako da se manji dio satnice odrađuje »ex katedra« kroz teorijski dio, a veći dio satnice u udrugama civilnog društva, najavljuje Miloš.
Prvoj generaciji studenata predavanja će držati profesori raznih sastavnica riječkog Sveučilišta te zagrebačkog Instituta Ivo Pilar, a dio predavanja studentima će držati i članovi udruga civilnog društva koji imaju dugogodišnje iskustvo rada u području aktivizma. Ova akademska godina bit će pilot-godina, dok se u budućnosti, kaže Miloš, planira uključiti veći broj udruga civilnog društva u rad kolegija.
Autor: Ingrid Šestan Kučić, izvorni članak!