U organizaciji Centra za ženske studije pri Filozofskom fakultetu u Rijeci i Art-kina Croatia, a uz podršku Grada Rijeke, Odsjeka za kulturalne studije Rijeka i FFRi-a održat će se 31.1.2019. u 19 sati (Art kino) okrugli stol: Pogled (P)otpora. Okrugli stol uvodni je razgovor u okviru ovogodišnjeg programa „Kino učionica: Pogled (P)otpora“ u kojem će se raspravljati nazivom nagovještena tematika. Kino učionica u ovoj, trećoj godini provođenja predavačkih ciklusa ponovo naglasak stavlja na na rodnu odrednicu žensko(g) u načinima gledalačkih procesa, dok ovaj tematski ciklus podrazumijeva širi kontekst propitivanju samog pogleda i (p)otpora u odnosu na aktualne prilike u hrvatskom i širem regionalnom prostoru. Stoga je nakana okruglog stola otvoriti raspravu između kulturnih djelatnika/ca i predstavnika/ča različitih društvenih polja te sagledati navedenu tematiku iz različitih spoznajnih polazišta.
Uz moderaciju Marije Katalinić u fokus će se (po)staviti uloga pogleda kao potencijalno emancipirajuće (ali i manipulirajuće) sile suvremene kulture u reprezentiranju marginalnih tema: od roda i klase, preko politički podjarmljenih do nevidljivih sudionika svakodnevice.
Gošće i gosti:
Kristina Barišić diplomirala je povijest umjetnosti i filozofiju na Filozofskom fakultetu u Rijeci. Režirala je niz zapaženih video spotova (preko dvadeset) i fotografskih priča. Završila je naprednu video radionicu filma i montaže u organizaciji Filmaktiva (2003.). U tom razdoblju radi i nekoliko kratkih eksperimentalnih filmova. Dodatno se usavršavala u Školi medijske kulture dr. Ante Peterlića Hrvatskog filmskog saveza (2011.) Završila je i radionicu/platformu za razvoj hibridnog filma Refineri i Ex Oriente (platforma češkog Instituta za dokumentarni film) 2014. godine. Stručni staž (art internship) je odradila u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci (2013-2014.). Jedna od suosnivača Poligona, udruge koja se bazira na proizvodnji filma i multimedije, članica Distune promotion tima i producentica Impulse festivala. ”Glavno jelo” (2018.) je njezin prvi kratkometražni igrani film.
Dragan Rubeša, dugogodišnji filmski kritičar Novog lista. Vanjski suradnik Art-kina. Selektor filmskog programa zagrebačkog Subversive Film Festivala. Autor knjige “Govor tijela: Zapisi o neholivudskom filmu”.
Maša Drndić rođena je 1982. Diplomirala je pri Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci te magistrirala pri Baltic Film and Media School u Talinu (smjer filmske fotografije – kamera). Kao snimateljica, montažerka i scenaristkinja potpisuje preko desetak nagrađivanih kratkih i srednjometražnih igranih filmova, a kao redateljica osam dokumentarnih filmova. Filmovi su joj sudjelovali na brojnim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu. Sudjeluje u pokretanju Studentskog kulturnog centra u Rijeci, s kojim kroz godine surađuje kao umjetnička direktorica i glavna selektorica STIFF film festivala (Međunarodni studentski filmski festival).
Boris Ružić, zaposlen je na Odsjeku za kulturalne studije Filozofskog fakulteta u Rijeci. Radi na kolegijima koji se tiču teorije i povijesti filma te vizualne kulture. Koautor knjige Fragmenti slike svijeta: kritička analiza suvremene filmske i medijske produkcije (2012). Urednik, suradnik i prevoditelj na Trećem programu Hrvatskog radija od 2009 – 2017. godine, te autor znanstvenih i stručnih radova objavljenih u domaćim i međunarodnim publikacijama.