Povodom održavanja Prve europske konferencije o društveno korisnom učenju u visokoobrazovnim institucijama u Madridu, Centar za ženske studije pri Filozofskom fakultetu predstavio je EU projekt naziva Humano obrazovanje – odgovorno društvo kojeg provodi u partnerstvu s nositeljicama Lezbijskom organizacija Rijeka “LORI”, Udrugom za ljudska prava i građansku participaciju „PaRiter“ i SOS Rijeka – centar za nenasilje i ljudska prava.
Universidad Autónoma de Madrid bio je domaćin ovogodišnje konferencije koja se održala u vremenskom periodu od 20. do 22.rujna 2018., tematski posvećena razmjeni iskustva i znanja u radu s metodom društveno korisnog učenja na europskim sveučilištima.
Universidad Autónoma de Madrid ujedno je organizator nacionalne konferencije o DKU metodi od 2010. godine, a ovogodišnja, prva europska konferencija s ciljem povezivanja novih praksi i saznanja, odvila se u suradnji s Europe Engage-om.
Europa Engage, europska mreža o društveno korisnom učenju u visokom obrazovanju, osnovana je u rujnu 2017. kao međunarodna mreža europskih stručnjaka zainteresiranih za promicanje DKU-a kao inovativnog pedagoškog pristupa koji utječe na razvoj odgovornog europskog građanstva. Razvijajući kulturu odgovornog građanstva putem DKU metode u visokom obrazovanju u Europi, projekt je okupio 12 europskih sveučilišta koja su se usredotočila na analizu postojeće prakse, razmjenu znanja i razvijanje dobrih praksi. U kolovozu 2017., kada je projekt završen, partneri su odlučili proširiti Europu Engage kao europsku mrežu otvorenu svim europskim stručnjacima i studentima diplomskog studija koji su zainteresirani za implementaciju DKU-a te se u sklopu konferencije održao partnerski sastanak sa svrhom definiranja daljnjih organizacijskih koraka i formalnih postavki mreže što je omogućilo prostor za daljnjom suradnjom partnerskih sveučilišta.
Tijekom tri dana konferencije predavanja su održali uvaženi stručnjaci i stručnjakinje s dugogodišnjim iskustvom rada s metodom društveno korisnog učenja, između ostalog dr.sc. Robert Franco sa Sveučilišta Hawaii. Predstavio je rad Sveučilišta koji implementiranjem ove metode doprinosi ciljevima održivog razvoja, a neki u nizu zanimljivih projekta jesu SHINE i SENCER. Osim prezentacija o iskustvima rada s metodom DKU-a u visokom obrazovanju europskih sveučilišta, konferencija je upriličila dva okrugla stola. Tematski su se bavili pitanjem institucionalizacije DKU-a u Madridu čime se predstavila suradnja Sveučilišta Universidad Autónoma de Madrid i samog grada te je skrenuta pozornost na postojeća istraživanja o provedbi DKU-a i rezultatima koja postižu studenti koji odslušaju kolegije s DKU-om. Istraživanja pokazuju veliku promjenu studenata/ica na osobnoj razini što se manifestira većom mjerom društvene inkluzivnosti.
Drugi okrugli stol naziva „Potreba usmjeravanja na pitanje roda u društveno korisnom učenju“ ugostio je relevantne stručnjakinje upravo iz područja feministike, a to su voditeljica i koordinatorica doktorskih studija iz područja feminističkih i rodnih studija, Carmen Mejía Ruíz, direktorica Instituta za ženske studije iz Madrida, Cristina Sánchez i koordinatorica panelista, stručnjakinja u području društveno korisnog učenja i rodne teorije, Marisa Lozano. Okruglom stolu priključila se predstavnica iz La Fundation Tomillo čija organizacija surađuje s Universidad Autónoma de Madrid. Konferencija se stoga djelomično usredotočila na važnost propitivanja roda i doprinosa metode DKU-a u području društvenih znanosti. Interesno je ovo područje koja se direktno vezuju uz sadržaj projekta Humano obrazovanje – odgovorno društvo čija je jedna od aktivnosti oformiti novi kolegij na Kulturalnim studijima Filozofskog fakulteta u Rijeci u ak. godinu 2019./2020.
Kolegij će se temeljiti na metodi društveno korisnog učenja, a tematski će se ticati učenja o rodnoj jednakosti i ljudskim pravima. Centar za ženske studije pri Filozofskom fakultetu u Rijeci, kao predstavnik visokoobrazovne institucije, predstavio je tako zajednički sadržaj projekta HOOD s naglaskom na dosadašnja iskustva u radu s ovom metodom i radu na projektu.
Sudjelovanje na konferenciji pružilo je uvidu u primjere dobre prakse i pridonijelo umrežavanju i ostvarenju suradnje sa sveučilištima diljem Europe kroz mogućnosti uključivanju u Europe Engage mrežu.